Вступ
Стратегія комунікаційної діяльності Луганського апеляційного суду є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації, включає в себе сукупність комунікаційних засобів, методів, прийомів і технік, що покликані надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення незалежності судової влади, реалізації об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія Луганського апеляційного суду розроблена для організації доступу до інформації для громадськості, яка є і в інтересах органів судової влади, тому що це може допомогти у встановленні більш тісних відносин між адміністрацією і особою, і, таким чином, ймовірно, зміцнити впевненість громадськості в вітчизняній Феміді.
1. Мета і основні принципи комунікаційної стратегії
Метою комунікаційної стратегії Луганського апеляційного суду є:
- підвищення рівня довіри громадян до Луганського апеляційного суду, як органу правосуддя, де кожен може захистити свої права;
- підвищення авторитету Луганського апеляційного суду зокрема, та судової влади України в цілому;
- інформування громадськості про роботу суду, створення умов для забезпечення прозорості діяльності суду;
- підвищення рівня правової обізнаності населення та представників ЗМІ;
- налагодження постійної співпраці із засобами масової інформації з метою висвітлення діяльності суду та формування позитивного іміджу суду;
- формування поваги до суду та судових рішень у молодого покоління;
- підвищення обізнаності відвідувачів суду про правила поведінки в суді.
2. Основними принципами комунікаційної стратегії є:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри до правосуддя загалом та Луганського апеляційного суду зокрема;
- переконання широкої громадськості, зокрема щодо прийняття суддями Луганського апеляційного суду при здійсненні судочинства об’єктивних, безсторонніх, неупереджених, незалежних та справедливих рішень;
- підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організація спільної комунікаційної діяльності;
- підвищення рівня обізнаності громадян щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності Луганського апеляційного суду;
- підвищення авторитету працівників апарату та суддів Луганського апеляційного суду у суспільстві;
- покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- популяризація роботи в суді, насамперед серед молодих юристів.
3. Цільові аудиторії комунікаційної діяльності
Заходи комунікаційної стратегії спрямовані на співпрацю з наступними групами цільової аудиторії:
Внутрішню групу цільової аудиторії становлять:
- судді;
- судді у відставці;
- працівники апарату Луганського апеляційного суду;
До зовнішньої групи належать:
- громадяни, як учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту;
- громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу, проте які або відвідують суд, або цікавляться його діяльністю;
- окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, «діти війни», ліквідатори Чорнобильської аварії тощо);
- правозахисні організації;
- засоби масової інформації;
- студенти юридичних спеціальностей;
- школярі загальноосвітніх шкіл та інтернатів;
- посадові особи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Найбільш пріоритетною цільовою групою є групи, що становлять зовнішню цільову аудиторію.
Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково врахувати специфіку кожної окремої групи.
Обираючи засоби комунікації із громадянами, слід розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є більш масовими та доступними широкому загалу.
Канали зв’язку з громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки відвідувачів в приміщенні суду;
2) випуск друкованої продукції (інформаційні буклети, брошури тощо);
3) надання інформації через веб-сайт Луганського апеляційного суду ;
4) інтерактивне спілкування з користувачами Інтернету та соціальних мереж;
5) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
6) надання інформації запитувачам;
7) проведення «днів відкритих дверей», семінарських занять, координаційних нарад тощо;
8) анкетування, соціологічне дослідження громадської думки.
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
- зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
- залучення студентів до заходів, що проводяться у суді;
- сприяння проходження студентами юридичних факультетів практики та стажування в Луганському апеляційному суді;
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
- надання інформації через веб-сайт суду;
- обмін інформацією шляхом офіційного листування.
Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть бути:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;
2) надання інформації через веб-сайт суду;
3) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари.
Заходи Луганського апеляційного суду щодо реалізації комунікаційної стратегії
- сприяння представникам ЗМІ в наданні інформації про резонансні судові справи, які становлять суспільний інтерес, та у опублікуванні судових нарисів;
- опублікування на офіційних веб – ресурсах суду прес-анонсу про розгляд резонансної справи;
- забезпечення представникам ЗМІ доступу до зали судових засідань та можливість бути присутніми під час судового засідання;
- продовження роботи з налагодження ефективної співпраці та партнерства з ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади та місцевого самоврядування;
- участь представників ЗМІ на офіційних заходах, круглих столах, науково – практичних семінарах, конференціях, які організовуються Луганським апеляційним судом ;
- формування поваги до суду та судового рішення у молодого покоління шляхом систематичного проведення днів «відкритих дверей» для учнів та студентів навчальних закладів, ознайомлення їх з діяльністю суду, правилами поведінки у суді, та забезпечення можливості бути присутніми під час розгляду судових справ;
- продовження роботи з оновлення інформації на веб-сайті суду;
- здійснення оперативного реагування на публікації, виступи в ЗМІ з питань діяльності суду, які не відповідають дійсності, є некомпетентними та підривають довіру суспільства до правосуддя;
- продовження роботи з підвищення професійної кваліфікації суддів та працівників апарату суду, дотримання норм Кодексу професійної етики судді та Правил поведінки працівників суду, шляхом проведення навчальних семінарів, участі в навчальних заходах, організованих ДСА України та Національною школою суддів України;
- систематичне проведення наради з суддями, під час яких акцентувати увагу щодо неухильного дотримання вимог чинного законодавства по забезпеченню прозорості і відкритості діяльності суду.
Очікувані результати
Найвищою оцінкою реалізації комунікаційної стратегії суду буде розуміння громадянами результатів роботи суду та прийняття судових рішень. Саме розуміння роботи підвищить довіру громадян до системи судочинства, а без відкритості та прозорості роботи суду такого розуміння не буде. Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на її захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити та бути впевненим у тому, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону. Зміни в оцінках роботи суду можуть бути лише як результат діалогу суду з громадою.
Очікувані результати реалізації стратегії судом:
- підвищення правової обізнаності населення та засобів масової інформації;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді;
- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою регулярного та не викривленого висвітлення діяльності суду;
- формування позитивного іміджу судової гілки влади.